
Wielkanocne konkursy cieszą się wielkim powodzeniem w naszej gminie. Palmy – największe, najbardziej strojne – to dzieła głównie Kół Gospodyń Wiejskich, ale nie tylko, bo nad całością czuwa zawsze sołtys i pięknie zazwyczaj dopingują strażacy. Ponownie jednoczą się mieszkańcy danej miejscowości, by tym razem przygotować palmę wielkanocną najpiękniejszą i najdłuższą.
Bardzo nas to cieszy, i z radością umieszczamy regulamin by wszystkie zasady były jasne i czytelne.
Życzymy pięknych spotkań przy tworzeniu wielkanocnego dzieła 🙂
Regulamin Gminnego Konkursu „Najpiękniejsza i największa palma wielkanocna 2025” – XIV edycja w Gminie Baranów Sandomierski
Organizatorem Konkursu „Najpiękniejsza i największa palma wielkanocna 2025” jest Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury i Gmina w Baranowie Sandomierskim.
Celem konkursu jest :
- Kultywowanie tradycji naszego regionu – ręczne wykonywanie palmy;
- Popularyzacja twórczości;
- Przekazywanie i rozwój zdolności i umiejętności artystycznych;
- Uświetnienie pięknych uroczystości kościelnych.
Kryteria ocen:
- Użycie materiałów zgodnie z regulaminem.
- Długość palmy (część zabudowana czyli ozdobiona).
- Stabilność i solidność wykonania palmy (palma musi być postawiona pionowo i prosto, żeby się nie wyginała grożąc złamaniem).
- Podczas mszy świętej palma musi stać pionowo i stabilnie w kościele.
- Estetyka wykonania, kolorystyka (ilość kolorów i ich dobór).
- Rodzaje zastosowanych ozdób naturalnych w tym kwiatów.
Warunki przystąpienia do konkursu:
Wykonanie palmy przez grupy reprezentujące daną miejscowość z terenu gminy Baranów Sandomierski (Koła Gospodyń Wiejskich, rodziny, stowarzyszenia i grupy nieformalne).
Dom Kultury dofinansuje koszty wykonania 1 palmy w każdym sołectwie z terenu Miasta i Gminy Baranów Sandomierski.
Użyte materiały winne być z naturalnych materiałów: trzcina, patyki drewniane, bazie wierzbowe, bukszpan, cis, tuja, wstążki naturalne lub z bibuły, suszone kwiaty i inne materiały naturalne (użycie sztucznych elementów np. plastikowych, styropianowych ozdób obniży ocenę).
Zgłoszenie do konkursu reprezentacji miejscowości (maksymalnie 6 osób) w terminie do 31 marca 2025 roku, na dołączonych kartach zgłoszeń potwierdzonych przez sołtysa wsi (podpis i pieczątka) oraz zgody uczestników na przetwarzanie danych osobowych.
Każde Sołectwo może zgłosić do konkursu 1 palmę z metryczką czyli Palma powinna być podpisana dużymi, drukowanymi literami – nazwa uczestnika konkursu, sołectwo.
Spotkanie grup i prezentacja palm nastąpi 13 kwietnia 2025 r. o godz. 10:45 przed Kościołem w Baranowie Sandomierskim.
Następnie przejście na mszę, która odbędzie się o godz. 11:00 w kościele pod wezwaniem „Ścięcia św. Jana Chrzciciela” w Baranowie Sandomierskim.
Po mszy świętej odbędzie się uroczysty przemarsz z palmami do Zamku w Baranowie Sandomierskim. W zamku komisja dokona ocen prac uczestników, ogłosi wyniki konkursu oraz zostaną wręczone dyplomy i nagrody.
Decyzja komisji jest niepodważalna.
Istnieje możliwość pozostawienia wykonanych palm w Zamku jako ekspozycja pokonkursowa (decyzja należy do grupy, która palmę wykonała).
Serdecznie zapraszamy mieszkańców z terenu Miasta i Gminy Baranów Sandomierski do udziału w konkursie.
Kontakt telefoniczny: 15 811 80 54
W załączeniu do pobrania karty RODO i zgłoszenia
Rozstrzygnięcie konkursu palm nastąpi na dziedzińcu baranowskiego zamku, gdzie będzie miał miejsce jednocześnie kiermasz wielkanocny.